Hot Chelle Rae - I Hate LA Lyrics




I crossed out your name that I tatted on me
You threw me in the trash like that origami
Hit me like a wave, I call you tsunami
Now I'm drowning in the space, Mr. Melancholy (yeah-yeah-yeah)
And now

Every time I drive the PCH I wanna cry
And I know I sound dramatic but it makes me wanna die
How could you go ruin a whole city in a day?
I hate LA (hey!) I hate LA

La-la-la, la-la-la-la, la-la-la
La-la-la, la-la-la, I hate LA
La-la-la, la-la-la-la, la-la-la
La-la-la, la-la-la, I hate LA

Guess I'm not your speed, no, I'm no Ferrari
Broke my heart just like a board, who taught you karate?
It's sunny every day, why can't I get happy?
Ain't nobody here for the pity party (no-no-no)

Every time I drive the PCH I wanna cry
And I know I sound dramatic but it makes me wanna die
How could you go ruin a whole city like a plague?
I hate LA (hey!) I hate LA

La-la-la, la-la-la-la, la-la-la
La-la-la, la-la-la, I hate LA
La-la-la, la-la-la-la, la-la-la
La-la-la, la-la-la, I hate LA

I mean...
LA's the shit
But this a love-hate relationship
Love the weather and weed but I hate this chick
Wouldn't go as far as "makes me sick"
But very far from favorite
I hate it when I see you
Out on Melrose in shell toes
Mulholland in high heels
Yeah, I know this weather is ideal
But the city don't care 'bout how I feel
Take a drive to clear my mind when I'm upset
But to my surprise I don't see you on Sunset

Don't know when it happened but I heard you moved away
Funny how a U-Haul turns lemons to lemonade
I was gonna leave but like a palm tree I got swa-a-ayed
I love LA (woo!) I love LA

La-la-la, la-la-la-la, la-la-la
La-la-la, la-la-la, I love LA
La-la-la, la-la-la-la, la-la-la
La-la-la, la-la-la, I love LA

I love LA-yeah
I love LA
I love LA, yeah
I love LA
I used to hate it, now I love it
Oh yeah





Other Lyrics by Artist

Rand Lyrics

Hot Chelle Rae I Hate LA Comments
  1. Rafael Horan Winchester

    Quero Clipe dessa música Hot Chelle Rae ♥️

  2. Mario Ponce

    This song cool wtf no.like o ya booooooooy.🎸🥁🎤🎸

  3. Sunwardmean516 1

    So y’all leave for 5 years and then come back to say you hate LA? wow

  4. Tyson Gortva

    I love the la la la part 😀

  5. Hey Guys

    I’m upset this doesn’t have more views, now normally I hate when a song I listen to goes viral on tiktok but it just might need to be so they can get the fame they deserve.

  6. Andrew Meador

    This is like an answer song to "Save Me San Francisco".

  7. Kylie Privett

    No 🧢 best song💙💙💙

  8. Ayra

    When I finally remember one of my childhood songs "Tonight tonight" after randomly popping out of my mind and then I stumbled upon this gem!! Lucky 😭

  9. Hayley Sunderland

    Your music is Amazing! Welcome back.

  10. Sonia Huynh

    Clicked onto HCR on a whim today cause I was missing them and I'm so happy to see this comeback

  11. TheTangyMango

    like a palm tree I got

    *s w a y e d*

  12. All That MTG

    Oh so your channel is finally awake

  13. All That MTG

    I hate these kind of songs but, I cant hate this one its too Good!

  14. Caleb's MacBookair

    great song =D

  15. EvanGamerYT6460-gaming

    This better go on the radio

  16. EvanGamerYT6460-gaming

    Finally after 5 years

  17. Monkers

    Holy sweet cheese yEs

  18. Sheldon Dyer

    Are you guys back? 🤩

  19. Carl Argon

    About time! Please tour and come to Boise Idaho!

  20. Sakura Patlan

    So when are you guys going on tour

  21. avion gamer

    This song a bop

  22. jake

    “funny how a U-Haul turns lemons to lemonade” hand down best line of the song

  23. Riley Ashe

    Just heard of them and I immediately fell In love

  24. Hailey Balch

    [Verse 1]
    I crossed out your name that I tatted on me
    You threw me in the trash like that origami
    Hit me like a wave, I call you tsunami
    Now I'm drowning in the space, Mr. Melancholy (Yeah-yeah-yeah)
    And now

    [Pre-Chorus]
    Every time I drive the PCH I wanna cry
    And I know I sound dramatic but it makes me wanna die
    How could you go ruin a whole city in a day?
    I hate LA (Hey), I hate LA

    [Chorus]
    La-la-la, la-la-la-la, la-la-la
    La-la-la, la-la-la, I hate LA
    La-la-la, la-la-la-la, la-la-la
    La-la-la, la-la-la, I hate LA

    [Verse 2]
    Guess I'm not your speed, no, I'm no Ferrari
    Broke my heart just like a board, who taught you karate?
    It's sunny every day, why can't I get happy?
    Ain't nobody here for the pity party (No-no-no)
    And now

    [Pre-Chorus]
    Every time I drive the PCH I wanna cry
    And I know I sound dramatic but it makes me wanna die
    How could you go ruin a whole city like a plague?
    I hate LA (Hey), I hate LA

    [Chorus]
    La-la-la, la-la-la-la, la-la-la
    La-la-la, la-la-la, I hate LA
    La-la-la, la-la-la-la, la-la-la
    La-la-la, la-la-la, I hate LA

    [Bridge]
    I mean, LA's the shit
    But this a love-hate relationship
    Love the weather and weed but I hate this chick
    Wouldn't go as far as 'makes me sick'
    But very far from favorite
    I hate it when I see you
    Out on Melrose in shell toes
    Mulholland in high heels
    Yeah, I know this weather is ideal
    But the city don't care 'bout how I feel
    Take a drive to clear my mind when I'm upset (Woo)
    But to my surprise I don't see you on Sunset

    [Pre-Chorus]
    Don't know when it happened but I heard you moved away
    Funny how a U-Haul turns lemons to lemonade
    I was gonna leave but like a palm tree I got swayed
    I love LA (Woo) I love LA

    [Chorus]
    La-la-la, la-la-la-la, la-la-la
    La-la-la, la-la-la, I love LA
    La-la-la, la-la-la-la, la-la-la
    La-la-la, la-la-la, I love LA

    [Outro]
    I love LA, yeah
    I love LA
    I love LA, yeah
    I love LA
    I used to hate it, now I love it
    Oh, yeah

  25. {TeacupGacha}

    Tonight tonight was an awesome song and also the way I cry a lot

  26. Hailey Balch

    So glad this song exists!!! I absolutely love HCR

  27. Ashley Marie

    Barbie dolls hate la aparrently

  28. Kat Tec

    I missed them soooo much!

  29. luisdmatas

    i hate usa

  30. paisley is crying

    heard this on the radio a few days ago and its become a favorite of mine now

  31. LiamPMan255

    This is fire 🔥

  32. Karen Aldana

    I had been listening to all of your songs. You're amazing, thanks for your comeback. 💖

  33. J-vibes subliminal

    Omg omg i' so happy you come back 😭😭😭😭😭💚💚💚💚💚💚

  34. Alexis Kramer

    What??? where have I been?! What a great song!

  35. Phaét Cat

    OMG HOT CHELLE RAE IS BACK!!!!!!💓

  36. Proxxcowboyxx

    Best song in the universe, can’t stop replaying this song. I’m looking forward for your next songs, btw, your my favorite singer, keep up the amazing work🥰

  37. Christinebean

    I was just thinking about you guys!!!! Makes me so happy to see you’re back. My favorite band in middle school :’)

  38. Wolverine vlogs and gaming

    I love this song like if you do to

  39. Wantedragon

    Omg you were my most listened on deezer this year i'm so happy

  40. Cora Grovanz

    BEST. SONG. EVER

  41. Tyler Graving

    Ahhh my favorite guys! Thanks for coming back. Means a lot ❤️

  42. Laura Martin

    I am so excited about this song!

  43. Nyah Nelson

    it’s about damn time... shit 😂😂

  44. Ariellabellaboo

    Ahh this is such a good come back, can wait to hear more!!

  45. Rachel Dettloff

    Wait, what?? How am I just now hearing about this?? Do you know how long I've been waiting for this? I love it!

  46. Saeed Mahjoori

    This is gonna be awesome. I loved u guys as a teen :P

  47. Errika

    I still remember “Tonight, Tonight” and listening in high school. Where has time gone? I hate LA is a pretty cool song.

  48. sarahruby

    Bro I hate LA too the OC is where it's at!

  49. Mel

    Literally can’t stop listening

  50. Sofia Arias-White ('26)

    mg the song was made on my b-day

  51. Morgan:D

    YES 2012 ME IS SCREAMING. FINALLY

  52. Marykate Greer

    Ohh shit wtf?? I love it??

  53. Nora Eason

    LEGENDS

  54. Shaggy D Presents

    I dont like it. Their older stuff was way better

  55. PandaHime 63

    It's been so long!😭💜

  56. Mlg dolphin

    This literally made my whole year bro!!!!! Like i used to listen to them every day for 2 years straight and I come back a few years later to see thisssss bruhhhh.
    I love you hot chelle rae (no homo tho😏)

  57. Charlie Jones

    Searched up Muai’s video on what happened to Hot Chelle Rae (because I had just finished my somewhat daily routine of listening to at least one of your albums completely) and I’m happy to see your back, at first I thought I was just seeing the release date wrong!! Can’t wait to see you guys make the best comeback imaginable!!

  58. ughnili

    this sounds so good omg

  59. Laura Martin

    Every time I hear this I feel like I am shopping at IKea😁👍🙏woohoo

  60. Nico Starling

    I dont even like this band but this song is cool....I wanna relax and smoke a blunt to it.....while in LA

  61. Laura Martin

    Your music is really really good! So glad you are still doin the music thing ! Love a good comeback

  62. Laura Martin

    Hope that you find a beautiful lady😁

    Laura Martin

    Not sarcastic

    Laura Martin

    Good to see u again

  63. Laura Martin

    Don’t you remember me from the Basement? I had black hair and now I have a makeover! In NC

  64. Playing4fun2003

    Does it mean that Ryan is done with solo music

  65. Laura Martin

    What is wrong

  66. BREEZY HAWAIIN

    THIS IS SO GOOD

  67. Shina Omisanya

    I was singing "honestly" just now and..

  68. Mr Tsed

    Lets keep it popping guys. Take it to 1m

  69. shannon P

    omg that still make music 😵

  70. Luna Amaya

    I missed yo songs !

  71. Sarthak

    Why don't y'all collab with 5sos or ILLENIUM or someone?

  72. Sarthak

    Sounds a bit different than your old songs but still loving the new style

  73. Sarthak

    YES YES YES YES YES YES YES MAH BOISSS ARE BACKK!!! You were the first band I ever listened to..

  74. run me over with your car

    Yo isn’t this the band that sang Tonight Tonight???

    sully

    indeed it is!

  75. Emma T

    Just happened to think "I wonder what HCR are up to" LOL

  76. Iwannaeat Oof

    YOOO WELCOME BACKK

  77. Noah broccoli

    I wish I woulda heard about this before now this makes me so happy

  78. Goy _

    Love you guys, welcome back

  79. Pinky SONE

    Welcome back! I miss you

  80. Daniel Yan

    I NEED THAT BARBIE

  81. Aditya Ingale

    u have tu come back hcr

  82. Nat

    Wait whattttt

  83. Wyatt Harper

    Song is so catchy

  84. HIMANSHU SINGH

    Love from India...i was missing you guys...and here you are...back again...

  85. Samuel Stone

    Did somebody say “Lyrics”?!?

    Well here ya go:

    I crossed out your name that I tatted on me
    You threw me in the trash like that origami
    Hit me like a wave, I call you tsunami
    Now I'm drowning in the space, Mr. Melancholy (Yeah yeah yeah)


    And now
    Every time I drive the PCH I wanna cry
    And I know I sound dramatic but it makes me wanna die-ie
    How could you go ruin a whole city in a day?
    I hate LA (Ay!)
    I hate LA

    La-la-la [lots of la] I hate LA [and again]

    Guess I'm not your speed, no, I'm no Ferrari
    Broke my heart just like a board, who taught you karate?
    It's sunny every day, why can't I get happy?
    Ain't nobody here for the pity party (no no no)


    And now
    Every time I drive the PCH I wanna cry
    And I know I sound dramatic but it makes me wanna die-ie
    How could you go ruin a whole city like a plague?
    I hate LA (Ay!)
    I hate LA

    La-la-la [x 23.4] I hate LA [repeat]

    I mean, LA's the shit
    But this a love-hate relationship
    Love the weather and weed but I hate this chick
    Wouldn't go as far as 'makes me sick'
    But very far from favorite
    I hate it when I see you
    Out on Melrose in shell toes
    Mulholland in high heels
    Yeah, know this weather is ideal
    But the city don't care 'bout how I feel
    Take a drive to clear my mind when I'm upset
    But to my surprise I don't see you on Sunset

    Don't know when it happened but I heard you moved away
    Funny how a U-Haul turns lemons to lemona-ade
    I was gonna leave but like a palm tree I got sway-ay-ayed
    I love LA (wooo)
    I love LA

    La la la [a lot] I love LA [x2]

    I love LA
    I love LA
    I love LA-A-A
    I love LA-A-E-AeA
    I used to hate it, now I love it
    Ah yeah

  86. Emicornio 27

    I heard this song in a road trip like 1'000 times and know I love it

  87. Riyansh Kulsrestha offical

    Wow finally you all are back
    Love from india

  88. Mhure Min

    Hmmm excited for the music video💖

  89. Abdullah Ichsan

    Where the hell have u beenn?? Finally i can listen to my fav band again

    Brett Kavanaugh

    I was just listening to BTR and then I saw your profile

    Abdullah Ichsan

    @Brett Kavanaugh my fav band since childhood still listening their music thou

  90. Rahaf

    Welcome back guys!!!!!!!

  91. ailing pang

    omg this cannot be real. the boys are back??

  92. TheLookin4now

    Yooooooo, you guys are back?